vrijdag 15 maart 2013

Onderzoeken & verhuizen


Goedemorgen iedereen ! Een nieuwe dag en dus nieuwe onderzoeken ! In de voormiddag gaan ze dus een MRI maken. Om 13u verwachten ze me in het Jan Palfijn om een biopsie te nemen van mijn pancreas via mijn maag *zie ik tegen op* En ik moet daarom dus kei lang nuchter zijn !

Deze morgen om 6u zijn ze ook nog eventjes bloed komen nemen voor nog enkele nazichtjes. Net helemaal terug nieuw met een nieuwe plakker over mijn baxter en mijn suiker was de hele nacht eigenlijk wel goed. Om 4u had ik een 135. Deze morgen om 8u zat ik in de 80.

Hopelijk vliegt de dag "snel" voorbij.


Update
Ben net terug van de MRI. Omdat de baxter niet mee binnen kon hebben ze toch nog 2 ampullen suiker moeten inspuiten. De MRI duurde een 20-30 min. Soms was het wel moeilijk om 1 min je adem in te houden.

Nu is het wachten op het vervoer naar het Jan Palfijn. De dokter is net alles nog eens heel goed komen uitleggen. Het pluspuntje is dat ik toch in slaap gedaan zal worden. Dan gaan ze via mijn maag en aan de hand van de MRI mijn pancreas bekijken. Als ze het gezwel toch vinden gaan ze er meteen een stukje van nemen. De kans is ook groot dat ze meteen van de vlekken op mijn lever ook een stukje weefsel nemen. Omdat ze er nu heel dichtbij zitten. Bij een normale lever biopsie zou de afstand te groot zijn.


Update  
Voila, ben terug in het Stuivenberg op mijn kamer. Nu wachten op het eten en daarna vertrek ik naar Leuven. Ze hebben toch een gezwel gevonden op mijn pancreas. Dus de boosdoener is gevonden !

Update
Amaai, Chic Leuven ! Momenteel lig ik op de kamer op mijn eentje. Zo meteen gaan ze nog even een echo van mijn buik maken omdat ik met momenten pijn heb. Zo zijn ze zeker dat er niets aan de hand is. En nu ook met het weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten