maandag 31 maart 2014

31-03-2014

Oké, alles staat zo goed als klaar voor morgen. Enkel morgen nog de laatste zaken inpakken die ik vandaag nog nodig heb

Wat gaan ze morgen nu precies met mij doen?

Morgen ga ik dus naar Leuven voor de eerste behandeling van 4 van de 177Lu-DOTATATE therapie (PRRT). Ze verwachten mij om 9u op de afdeling E633. Dan krijg ik even de tijd om mij comfortabel te installeren.

Dan gaan ze me 2 keer aanprikken. Bij mij zal dat dan een veneuze lijn zijn in mijn arm en de andere via de port-a-cath. Een half uurtje voor ze de therapie beginnen zullen ze de aminozuuroplossing starten, die zal mijn nieren moeten beschermen tegen de radioactiviteit. Hiervan kan ik misselijk worden en braakneigingen krijgen, dus gaan ze tegelijkertijd en preventief een antibraakmiddel toedienen. 

Na dat halfuur zal de dokter de radioactieve therapie komen toedienen. Vanaf dan zit ik dus ook in isolatie. De therapie wordt over een 15min gegeven en de aminozuren lopen nog een 4 uur verder door.

En dat is het dan zo'n beetje. De volgende dag zal er nog een nucleaire scan gebeuren. Hierdoor kunnen ze nagaan of de tumors de radioactieve therapie goed hebben opgenomen. Eerst zullen ze mij nog komen nameten via de dienst radioprotectie en als alles goed is mag ik naar huis :-)

Mochten er nog vragen zijn, SHOOT!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten