woensdag 5 februari 2014

Toch slecht nieuws

Zoals eerder vermeld moest ik vandaag naar de professor bellen ivm de scan en de eventueel agressievere behandeling. Deze morgen om half 9 heb ik dus gebeld en het is niet bepaald "super" nieuws. Dus ik moest zelf even mijn gedachten verzetten :-)

De professor begon het gesprek met de zin "geen grote veranderingen zichtbaar" en begon dan meteen over een nieuwe behandeling. Ik moest het even laten bezinken en daarna heb ik het toch maar gevraagd. Het is dus erger geworden. Hoeveel erger weet ik niet exact omdat je dit via de telefoon zo moeilijk kan bespreken. Maar wat ik uit zijn uitleg begrepen is is dat er in de lever tumors gegroeid zijn en dat er op de pancreas meer activiteit is. Ook de insulinomen zijn nog volop in "werking".

De SIRT behandeling zou bij mij niet meer van toepassing zijn omdat ze hiermee enkel de lever behandelen. Maar ze moeten nu ook mijn pancreas behandelen. Ze zouden de PRRT behandeling gaan doen, als ik het goed begrepen heb via de telefoon. Dit zou een behandeling zijn van 4 inspuitingen met een radioactief middel. Met telkens 6 weken tussen elke inspuiting.

Straks of morgen ga ik nog eens bellen en vragen voor een afspraak met de professor. Zodat we dit eens echt persoonlijk kunnen bespreken. Dat is met zulke zaken toch wat handiger.

Update

Heb ondertussen al gebeld en ik mag (gelukkig) volgende week donderdag al langskomen. Om 9u45 heb ik een afspraak bij prof. Van Cutsem. Ik kon ook morgen langskomen maar morgen moet ik dan weer naar de dermatoloog en dat kan ik ook moeilijk uitstellen/afzeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten