donderdag 6 februari 2014

Onverwacht dagje Leuven

Maar wat vergaan we weer van de pijn. Is gisteren rond de middag plots weer opgekomen. Heb het deze morgen gelijk aan de professor gevraagd en hij vermoed toch dat het mijn lever is die zo'n zeer doet. Niet de lever zelf maar het "vlies" dat er om heen zit. Dus even afzien en hopen dat het snel voorbij is  :-)

Update
De pijn is echt niet meer uit te houden. Ik heb dan toch maar de afspraak van de dermatoloog afgebeld en vertrek nu naar Leuven. Hopelijk kunnen ze iets aan die pijn doen en kunnen we meteen enkele vragen stellen ivm de verdere behandeling.

Update
Voila, eindelijk terug thuis. De autorit was toch zwaar afzien met zoveel pijn. MAAR! Het zou dus niet mijn lever zijn die zo een pijn doet maar de spieren. Dus momenteel moet ik zwaardere pijnstilling innemen en het rustig(er) aandoen :-)

Nu moet ik even nadenken en zien dat ik alles hier vertel. Allereerst is het niet zo erg als ik zelf eerst dacht. Er zijn in ieder geval geen tumors bij gekomen en de groei zelf is maar heel miniem. Maar ze willen niet wachten met de nieuwe behandeling omdat de huidige behandeling toch niet het gewenste resultaat heeft.

De nieuwe behandeling gaan ze redelijk "snel" opstarten. En het zou inderdaad de PRRT behandeling zijn. Volgende week dinsdag verwachten ze mij al opnieuw in Leuven en gaan ze mijn nieren testen. Ze gaan dan een radioactief middel inspuiten en dan gaan ze om het uur bloed prikken. En dit 4 uur lang. Zo gaan ze meten hoe goed/snel mijn nieren het middel verwerken. Ik mag tijdens deze test gelukkig eten, drinken en vrij rond wandelen.

Volgende week maandag zal ik ook mijn laatste Sandostatine maandspuit krijgen. Want vanaf degene die daarop volgt (10 maart) moet ik terug beginnen met 3x per dag de kort werkende spuitjes te zetten. Dit omdat de Sandostatine ervoor zorgt dat de tumors het radioactieve middel niet kunnen opnemen. Deze zorgt voor een soort van blokkade. Dus ik zal deze ook een dag voor en enkele dagen na de behandeling moeten stopzetten. De afinitor zal ik wel moeten blijven nemen maar misschien gaan ze deze verminderen van 10mg naar 5mg.

Dan gaan we er toch eventjes moeten opletten dat we niet opnieuw suikerproblemen krijgen maar de professor verwacht dit niet. De afinitor zou in mijn geval er ook voor zorgen dat de aanmaak van insuline beperkt blijft. Maar toch ga ik in die periode een extra keertje suiker prikken.

En ik denk dat ik alles vermeld heb. Het zou kunnen dat ik iets vergeten ben maar dat vermeld ik later dan nog wel ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten