donderdag 2 mei 2013

Lekkende PAC

Vloek vloek vloek ! Zonet waren we ons aan het verfrissen en ik was klaar en wil mijn katheter speld terug vastmaken in mijn topje dat ik vanonder een plakker ineens een stroompje zie lopen dat lichtroze ziet. Oké ikke paniek en bel. Na 20 min komt er eindelijk iemand kijken. Ze heeft de PAC (Porta-cath) goed proper gemaakt, wat veel zeer deed. En toen zag ze het ook druppen. Met als resultaat den deze eruit en ne nieuwe erin. Maar ze moest er ook veel (te veel) op duwen om de vloeistof eruit te duwen. Toch even afgezien met als resultaat een veel hogere suiker Ik stond plots op 153 !
En DIT ging eruit en er opnieuw in ! En dat met pijnlijke spieren. *zuchtje*


Update
Voila se, de baxter van 5% glucose hebben we ook weggesmeten! Nu hangt er een standaard zoutoplossing aan om de leiding gewoon open te houden. Mijn suiker was om 18u 179 en ineens stonden ze er opnieuw om alles weg te halen

Mijn dokter kwam ook even dagdag zeggen want ze staat vanaf morgen op een andere afdeling. Maar ze was heel blij met het resultaat. De stoute pilletjes heeft ze ook terug stopgezet dus duimpjes omhoog dat de spuitjes alleen hun werk even goed doen ! Het woord "naar huis" is ook gevallen dus duim duim duim 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten