vrijdag 27 september 2013

De beloofde update

G'morge iedereen ! Hierbij de beloofde update :

Momenteel gaan ze de medicijnen behouden en niet aanpassen/verzwaren. Dus momenteel blijft het bij 2 pilletjes (afinitor & pantomed) elke morgen en om de 4 weken mijn spuitje (Sandostatine).

Ik hoef niet specifiek vitaminen in te nemen omdat ze aan de hand van mijn bloed zien dat ik goed zit. Dus alles is op dat vlak in orde. Zelfs mijn ijzer ! Want daar heb ik specifiek naar gevraagd omdat ik er al eerder "problemen" mee heb gehad.

Ik heb ook de vraag gesteld hoe het nu precies zit met die gezwellen. De gezwellen zijn dus zowel goed- als kwaadaardig. Maar ze spreken enkel en alleen van kwaadaardig omdat ze uitgezaaid zijn naar de lever. Ook omdat ze in het begin hebben vastgesteld dat ze heel traag groeien. Maar niemand het ergste denken ! Zolang ik stabiel ben is er ook geen reden tot "paniek".

Ivm de pijn in mijn zij waarvoor ik naar de spoed gegaan ben is het iets anders. Daarvoor moet ik dinsdag een CT laten nemen van mijn longen/ribben. Ze hebben een heel sterk vermoeden dat mijn ribben weer gekneusd zijn en dat ik daarom zoveel pijn heb. Maar omdat de hoest zo hevig is willen ze even mijn longen controleren met die scan. Verder klinken ze wel heel goed en dus nog geen reden voor paniek. Zo meteen even naar de apotheek voor siroop en pijnstillende pleisters.

Het grote gewichtsverlies was ook nog geen ramp. De dokter zei me dat ik die ziekte een beetje moet vergelijken met een "parasiet" in mijn lichaam die van mijn lichaam profiteert. En er dus ook gebruik van maakt. Zolang ik in de buurt van mijn normale gewicht blijf is er geen probleem. Maar als ik nu plots naar de 50kg ga klopt er wel iets niet. Maar dat zie ik nog niet meteen gebeuren.

Hmmmm... Wat nog? Aah ja, bij mijn volgende bezoekje krijg ik hoogstwaarschijnlijk een griepvaccin. Maar ze moesten het nog eventjes navragen. En als ik de fut heb kan ik "ruzie" gaan maken met het BIVV en vragen of ik terug auto mag rijden Dat gaat nog wat worden.

En nu denk ik dat ik alles heb opgeschreven. Want amaai ik moest nogal nadenken. Het was een hele lange zware dag. We hebben een uur in da wachtzaal moeten wachten voor het aan ons was. Dan een anderhalf uur met de dokter gepraat. Dan nog bij de verpleger voor een nieuwe afspraak en bloed te prikken. En dan nog langs de apotheek in het ziekenhuis voor die chemo pilletjes. Want dat hebben ze in de gewone apotheek niet. En dan EINDELIJK in dat gezellige verkeer naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten